ایمیل مارکتینگ

جهان ایمیل مارکتینگ و تمام جزئیات

ایمیل مارکتینگ

جهان ایمیل مارکتینگ و تمام جزئیات

بایگانی

اولین گام,بنا کردن لیست مشتریان

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷ ب.ظ
  • در راستای چند نکته ی بالا و برتری های ایمیل مارکتینگ برای اینکه بخواهید وارد این صنعت شوید یکی از کار ها ساختن لیست مشتریان است.و قبل از تو ضیح بنا کردن بازار هدف یا همان لیست مشتریان مثالی جالب در خصوص ایمیل مارکتینگ برایتان میزنم;
  • اگر هیچ کس  فیلم جدایی نادره از سیمین اصغر فرهادی را نمیدید بی شک فیلم بعدی اش به نام گذشته به جایزه ی کن راه نمی یافت و این نکته دقیقا"به همه گیر بودن ایمیل مار کتینگ اشاره دارد. واما بنا کردن لیست مشتریان;
  •  یقین دارم که شما با کمپانی  NORTON آشنایی دارید و اسمش به گوشتان خورده این کمپانی نرم افزار ضد ویروس تولید می کند و یکی از معروفترین کمپانی ها در این عرصه است. اگر بخواهید از این  سایت نرم افزارورژن سی و یک روزه ی آن را به صورت رایگان دریافت کنید، قبل از هر کاری نام و ایمیل شما را دریافت می کنند. وقتی ایمیلتان را در این سایت ثبت کنید تا پایان این مدت سی ویک روزپیام هایی را دریافت می کنید و کمپانی با به یادانداختن مدت به اتمام رسیدن این سی ویک روز شما راترقیب به خرید ورژن1ساله ی آن می کند. و در اقدامی  در حین سال اگر شما خریدی از این کمپانی انجام دهید کمپانی برای شما اخبارشرکت را در پیام هایی متعدد ارسال می کند,شرکت هایی نظیرASUS,HP,SILICON POWERوکمپانی های معروف دیگرنیز به این کار مشغولند، چون به دست آوردن اطلاعات بازار هدف یا مشتری برای این کارخیلی مهم و ضروری است

و اما نکاتی شگفت انگیز که شما را در داشتن لیست مشتریانی که بازار هدف شما هستند کمک میکند

$$$***معمولا"می توان یقین داشت که ذهن اکثر بازاریابان ایمیل مارکتینگ این است که لیست ایمیل هرچقدر بیشتر باشد لیست قوی تری را دارند, دردست داشتن لیست بزرگتر و زیاد حتما" نتیجه های بهتری به شما می دهد,نتایجه ای مثل اینکه یک مشتری سلایقه اش چیست و کدام محصول شما را بیشتر می پسندد و رضایت دارد؟ یا چند درصد مشتری های حال حاضر شما ایمیلتان به دستشان رسیده؟ اما آیا همه نتیجه ها موثر اند؟ و شبیه این ها رامی توانید به راحتی از یک لیست بزرگ استخراج کنید:

  • لیست مشتریان را بخش بندی کنید;

***به عنوان مثال وقتی شما وارد یک سالن می شوید واین امتیاز به شما داده شده که از بین تمام حاضرین که مشتریان شما هستند وتعدادشان هم زیاد است بخش بندی کنید,چرا اصلا"این کار را بکنیم؟بی شک وقتی با یک جمع سینمایی در مورد یک فیلم  صحبت می کنیم همه در آن جمع به صحبت می پردازند واز صحبت کر دنشان راضی اندواین مثال دقیقا" گویای بخش بندی مشتریان است که شما می توانید گروه های مختلف از نظر سلیقه و ارتباط با سایت شما و از نظر خریدشان و... درست کنید و ایمیل های مرتبط با هر گروه را برایشان ارسال کنید و با این کار چند نتیجه ی موثر برای شما دارد.

  1. همان اتفاقی می افتد که شما می خواهید.
  2. ایمیل هایتان هدفمند می شود.
  3. سرمایه و وقتتان کنترل می شود.
  4. متوانید متوجه شوید مخاطب در کجای سیستم فرو شتان است.
  5. ...
  • یک باکس تبلیغاتی در سایت قرار دهید که قابلیت دانلود و یا تماشای فیلم تبلیغاتی با آموزشی را داشته باشد، وقتیکه که مخاطب یا مشتری شما روی آن کلیک کند دقیقا به صفحه ای جداگانه برود که برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت سرفصل های مربوط نیاز به ثبت نام داشته باشد.که در آنجا ایمیل خود را ثبت مکند و وارد شبکه ی مشتریان شما میشود.
  • گذاشتن یک فرم ثبت نام که بعد از دیدن خلاصه ای از مقاله و خواندن ادامه مطلب به شرط ثبت نام در سایت شما.

ودر آخر این که داشتن خلاقیت در نکاتی که عرض کردم می تواند شما را چندین پله در این مرحله جلو بیاندازد.در مقاله بعدی گام بعدی را عرض می کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی